Jest to zintegrowany nadajnik impulsów ze wzmacniaczem sygnału. Zastąpił dwa wcześniej stosowane, współpracujące ze sobą, urządzenia: czujnik zespołu prędkości CZP-2 i wzmacniacz sygnału WSL-3.
Zalety ZCZP-2 w porównianiu z CZP-2 i WSL-3:
- znacznie większa czułość;
- zwiększona tolerancja montażu z uwagi większą odległość czoła czujnika od koła zębatego;
- odporność na zakłócenia;
- brak zewnętrznego połączenia nadajnika impulsów ze wzmacniaczem;
- zwiększona niezawodność
Konstrukcja mechaniczna ZCZP-2 umożliwia zastąpienie, bez żadnych przeróbek, czujnika prędkości CZP-2 i wzmacniacza WSL-3 zintegrowanym nadajnikiem impulsów ze wzmacniaczem sygnału ZCZP-2. Urządzenie jest dostarczane z kablem, którego końcówki należy podłączyć w miejsce zacisków wyjściowych pominiętego WSL-3.
ZCZP-2 ma znacznie większą czułość od CZP-2. Sprawny CZP-2 generuje impulsy, kiedy odległość czoła czujnika od koła zębatego nie przekracza 1 mm, co wymusza konieczność bardzo precyzyjnego montażu i naraża czujnik na uszkodzenie. ZCZP-2 działa prawidłowo w odległości dwukrotnie większej. Jednocześnie w przypadku CZP-2 występuje silna zależność amplitudy impulsów od prędkości obrotowej koła zębatego, co jest szczególnie ważne dla małych prędkości wagonu rzędu paru km/h. Urządzenie ZCZP-2 nie ma tej wady.
W przypadku CZP-2 impulsy są generowane przez cewkę, wrażliwą na zewnętrzne pola elektromagntyczne.
Natomiast ZCZP-2 jest odporny na zakłócenia, np. związane z pracą przetwornicy. Wynika to z tego, że w tym wyrobie zastosowano czujnik o wysokiej odporności na wpływy zewnętrznego pola elektromagnetycznego. Istotny jest również brak zewnętrznego połączenia nadajnika impulsów ze wzmacniaczem.
ZCZP-2 jest umieszczony w specyfikacji naprawczej wagonów, w któych dotychczas stosowano zestaw CZP-2 i WSL-3.
Zintegrowany Czujnik Prędkości ZCZP-2 jest prawnie chroniony: wzorem przemysłowym i wzorem użytkowym, uzyskanymi w Urzędzie Patentowym RP.


dostępność: od ręki
cena: prosimy o kontakt