Opracowane po analizie wad zabezpieczenia topikowego ZT-2NK, które zostało negatywnie ocenione zarówno przez eksploatację, jak i w ekspertyzie niezależnego od PKP instytutu badawczego.
Na podstawie tej ekspertyzy oraz w wyniku badania przyczyn wypadków pożarów wagonów, w których zastosowano urządzenie ZT-2NK, Komisja Kolejowa powiadomiła w 2008 roku PKBWK o konieczności wycofania z eksploatacji zabezpieczenia topikowego ZT-2NK, jako stanowiącego bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i pasażerów.
Zabezpieczenie topikowe typu ZTT-2NK jest produkowane na podstawie zatwierdzonych przez BUT PKP i CNTK WTWiO oraz posiada dopuszczenie do stosowania w taborze kolejowym Spółki INTERCITY.
Rozwiązanie konstrukcyjne ZTT-2NK jest prawnie chronione wzorem użytkowym wydanym przez Urząd Patentowy RP. Ze względu na szczególną rolę, jaką pełni to urządzenie w wagonie, przewidziano jego monitoring w trakcie eksploatacji. Jest to szczegółowo opisane w Dokumentacji Techniczno–Ruchowej ZTT-2NK, również uzgodnionej i zatwierdzonej do stosowania w taborze PKP.

cena: prosimy o kontakt